January 18, 2012

The Little Book of Integrated Email Marketing


O carte mica dar cu multe informatii utile despre marketingul prin email.

Lucrurile pe care le-am considerat de retinut:

"Peste 90% din utilizatorii de Internet cu varsta intre 18 si 72 de ani trimit si primesc emailuri, aceasta fiind activitatea de top desfasurata online, chiar inaintea utilizarii motoarelor de cautare"
Paw Internet and American Life Project, Feb 2009

Prin email poti educa, distra sau interactiona cu abonatii.

"Marketingul prin email creste brand awarness-ul cu 9% in cadrul lansarii unui noi produs. Tot el dubleaza intentia de a cumpara si creste posibilitate de reamintire a produsului cu inca 14%."
Unilever, eCircle and GfK, 2009

Asigura-te ca sistemul pe care-l folosesti stie cand cineva e pe cale sa plece de pe site-ul tau si ii poate trimite intr-un timp scurt o oferta care sa-l faca sa revina.

La fel cand pleaca de pe site-uri partenere. Cand va incheia conversatia cu call centerul tau. Cand va iesi din magazin.

Daca cineva vrea sa se dezaboneze de la emailul tau ofera-i solutia de a primi mai putine emailuri. Iar daca doreste sa se dezaboneze complet, respecta-i dorinta.

Ai grija daca vrei sa cresti frecventa emailurilor. Asta "conduce la dezabonari, mai multe plangeri de spam si iti va afecta livrarile de mesaje pe viitor."
Managing Email Frequency: Focus on the Subscriber, Marketing Profs, January 2009

"Majoritatea marketerilor trimit mesaje saptamanale"
State of Retailing Online Report, Shop.org, 2007

"Doar 66% din marketerii din zona retail folosesc pagina de dezabonare pentru a afla ce i-a impins pe abonati sa faca asta"
Retail Email Subscription Benchmark Study, Email Experience Council, 2008

Incearca sa utilizezi informatiile despre abonat pentru a-l convinge sa se ramana intr-un fel sau altul la curent cu noutatile tale.

Parca aceiasi 66% trimit mesaje de bun venit noilor abonati
Email Experience Council/RetailEmail.blogspot.com, 2006

"46% din mesaje sunt trimise de pe servere de hosting care sunt compromise, au IP-uri dinamice sau alte probleme raportate"
Return Path, 2008

"In medie, 63.4% din adresele invalide de email introduse pe site-uri de shopping online sunt acceptate. Pierderile aproximate in urma lipsa unor adrese de email valide: 6,808,871$ pe an."
Email Address Validation Study, FreshAddress, 2008

Marketerii au descoperit ca este foarte eficient sa:
- trimiti mesaje anterioare expirarii unei oferte
- personalizezi emailurile astfel incat sa para ca au fost trimise de un reprezentant de vanzari
- trimiti mailuri diferite la clienti actuali si la potentiali clienti
- testezi mai multe landing page-uri
- testezi mai multe titluri la email
- trimiti un mesaj de Bun Venit
Email Marketing BenchMark Guide, MarketingSherpa, 2008

"73% din abonati sterg sau marcheaza ca Spam mesajul luand decizia bazate pe linia de subiect"
Email Sender and Provider Coalition, 2007

Ceea ce insemna ca si daca reusesti sa trimiti mesajul trebuie sa ii convinga sa il deschida.

"21% din respondentii au spus ca folosesc butonul de spam pentru a se dezabona chiar daca tehnic mesajul nu era spam."

Probabil ca nu au gasit usor butonul de dezabonare? Nu te feri sa-l pui la vedere. Dezabonarea are repercursiuni mai mcii decat marcarea ca spam.
Email Marketing BenchMark Guide, MarketingSherpa, 2008

Recomandarile sunt cea mai puternica modalitatea de a castiga noi clienti. Trateaza omeneste fiecare client.

"50% din persoanele care primescun mesaj se dezaboneaza daca subiectul nu este pe interesul lor."
The Social and Portable Inbox, Forrester Reasearch, Inc., July 10, 2008

Ce sa nu uiti sau sa iei in considerare sa pui in mesaj:
- link spre site-ul tau
- link spre punctul de desfacere
- link spre mai multe informatii
- link spre descarcarea informatiilor
- o casuta de cautare
- link spre articole
- link spre gift card si alte oferte
- optiunea de a te abona si la alte newslettere
- link spre programul de loialitate
- optiune de a trimite usor mesajul unui prieten
- optiune de abonare pentru cei care vor primi mesajul de la prieteni
- optiune de a recomanda adresa de email a unui prieten, contra un beneficiu

Persoanele cu putere de decizie vor vedea mesajul pe smartphone-uri. Ai grija sa fie vizibil aranjat si pentru Blackberry-uri etc.

Fii consistent. Reutilizarea graficii website-ului, a tipului de text si a temelor, precum si utilizarea aceleasi voci, vor cajuta brand-ul, intarind mesajul si reducand confuziile.

Mesajele in sine vor creste sansa ca cititorul sa cumpere produsele sau serviciile tale.

Dupa cum va ziceam, o carte mica dar cu informatii utile!

No comments:

Post a Comment